Superkult sommerteppesjal

Så du det superkule sommerteppesjalet som en fantastisk kunde har strikket? Sitter du ute i kveld? Skulle du gjerne hatt et pledd over deg sånn i det solen går ned?

19114530_1743017609047034_1459251161_n

Teppesjalet på bildet er strikket etter den flerfargede teppesjalvarianten, MEN hun som har strikket det, har brukt eget garn og i tillegg har hun lagt på en del masker i bredden for å få det større – totalt har dette teppet 97 masker i bredden.

Strikkepakkene til det flerfargede teppesjalet inneholder 16 garnnøster og du har ikke veldig mye garn igjen når du er ferdig. I følge strikkedamen (som egentlig er sydame 😉 ) så har hun brukt 21 nøster på dette.

FullSizeRender 116Jeg har satt sammen et fargeforslag til dere som ligner, men det er ikke helt likt altså. Dere finner det i nettbutikken HER. Dette er et forslag med lyseblått, kamel, kornblått, grått og brunt. I nettbutikken heter det: lyseblått/brunt/blått/grått/natur. Litt lenger ned ser du et forslag med litt mer eksperimentering, så har du lyst til å legge inn litt ekstra i teppet ditt, så kan du jo bestille et nøste Pillpi i tillegg 🙂

HAR DU lyst til å eksperimenter litt mer, lage et teppe i samme størrelse som på bildet over, da har jeg et forslag til til deg. Dette forslaget passer best til et bredere teppe ala det som vises over, da du får ganske mange flere nøster å boltre deg med, og i tillegg introduserer jeg en garntype som ikke står i oppskriften – Raumas Pillpi. Super effektfult garn som med dobbel tråd fint kan brukes i stedet for hvilke som helst av bordene i det originale teppesjalet, men i forslaget nedenfor har jeg beholdt det opprinnelige antallet PUS, FUR, HEXA, så Pillpiene må i alle fall brukes i stedet for noen av bordene med PUS, FUR og HEXA. Dette forslaget gir deg ca (jeg kan ikke garantere garnmengden på dette) nok garn til 97 masker bredt teppesjal. Denne kombinasjonen finnes ikke i garnpakke, men du bestiller garn du evt trenger/ønsker og oppskrift separat. Jeg har lagt inn lenker til nettbutikken om du trenger noen eller aller nøstene … husk du har nesten helt sikkert noe restegarn du kan bruke underveis 🙂

Du trenger sånn ca:

... og oppskrift bestiller du HER 🙂 

Ønsker du mer informasjon eller har du spørsmål, så send meg en e-post, jeg skal svare deg så fort jeg kan. Send e-post her

FullSizeRender 117

 

 

 

Leave a Reply

