Et teppesjal er ikke nødvendigvis et teppesjal …

Ett teppesjal er ikke nødvendigvis et teppesjal … eller? Selvfølgelig er det det, men for dere som ikke er helt oppdatert på teppesjalfronten, så finnes nå teppesjalet i to forskjellige varianter – den “gamle” modellen som vi kaller ensfarget teppesjal og den nye modellen som vi kaller flerfarget teppesjal.

Hva er forskjellen tenker du kanskje, jeg synes jeg ser teppesjal i alle regnbuens farger om dagen, og majoriteten er da virkelig flerfarget … og ja, du har rett.

10756563_10152760088531023_1504520519_oDet ensfargede teppesjalet ble laget høsten for snart tre år siden – på oppfordring fra kunder som mente bestemt at jeg måtte lage oppskrift og garnpakker av teppesjalene som jeg hadde laget i flere år – lenge før Varm design ble til.

Dette skulle skje fort og da ble det liksom bare sånn at jeg valgte å lage et ensfarget teppesjal med litt bredere border enn det var på de opprinnelige teppesjalene. Planen har hele tiden vært at jeg skulle lage et mønster med smalere border og flere farger – men det har tatt tid 😉  Underveis så har jeg derfor i stedet introdusert flere fargede varianter av den ensfargede modellen … henger du fortsatt med?

Så da jeg satt i gang teppesjalsamstrikk her tidligere i mai, så tenkte jeg at NÅ er tiden inne til å lage et flerfarget sjal og tilsvarende mønster … som sagt så gjort, det tok tid, men når jeg først kom i gang, da gikk det fort. Som du kanskje har forstått så har det nå funnet veien inn i nettbutikken og nå får du både garnpakker og oppskrifter til både flerfargede og ensfargede teppesjal i nettbutikken. Har du lyst til å ta en titt så sjekk HER!

IMG_4514

Hva er så forskjellene på de to teppesjalene? Ikke så mye, men det er noen ting som skiller dem.

Bordene er smalere på det flerfargede teppesjalet sammenlignet med det ensfargede.

Det betyr at det er forholdsvis mange flere tråder som skal stoppes 😉

I det ensfargede teppesjalet trenger du 5 nøster av Sterk – alle i samme farge. I det flerfargede teppesjalet trenger du 7 nøster Sterk til sammen – fordelt på 4 ulike farger.

Men sånn utover det, så er det ikke store forskjellen. De er like morsomme å strikke, de er ca like store, de er like varme og de strikkes på samme pinne, med samme type border og samme typer garn. Og lurer du på noe mer, så er det bare å legge igjen en kommentar eller sende meg en epost – lover deg svar om ikke lenge.

Har du lyst til å strikke teppesjal, men ønsker hjelp med så ta kontakt, vi sender deg gjerne noen fargeforslag 🙂

Ha en fortsatt strålende strikkehelg … og vil du slanke strikkelageret, så er dette måten å gjøre det på, bestill oppskrift til et av teppesjalene, let fram garn fra garnlageret ditt eller let i restegarnet ditt og sett i gang 🙂 Bestiller du oppskrift denne helgen og bestiller med henting på lager, får du oppskrift tilsendt på e-post om ikke lenge. Du finner oppskriftene HER

IMG_4619

One thought on “Et teppesjal er ikke nødvendigvis et teppesjal …

Leave a Reply

