Fjeldrose-kofta …

… er aller siste Fjeldrosen som lanseres denne våren. Jeg vet jeg har sagt det før, og plutselig må jeg bite i meg ordene igjen 😉 Forrige gang jeg påstod at dette var siste Fjeldrosen denne våren, var forrige uke, da jeg lanserte rundfellingsgenseren og selekjolen til småttiser, men den gangen hadde jeg glemt kofta. Nå er kofta derimot klar – og jeg DIGGER den. Den er laget på samme lest som den originale genseren som ble lansert før jul. Denne strikkes dog på pinne 3 hele veien, slik at puffermene blir litt mindre på jakken enn på genseren. I tillegg har vi laget den litt smalere over skuldrene på de største størrelsene. Kofta strikkes på rundpinne og klippes opp i front. Du velger selv om du ønsker å strikke på beslag på innsiden eller om du vil sy på koftebånd. Knappene har ikke knappehull, men sys på nesten ytterst på det ene siden også hekler du knappehullshemper på den andre siden. Les mer om kofta her 🙂

Koftebånd og knapper: Koftebånd kan du kjøpe i nettbutikken hos oss fra og med slutten av neste uke. Det samme gjelder knapper – vi er nemlig så heldige at vi skal distribuere Nomas nye kofteknapper som er laget over same lest som de fantastiske bunadsklypene de har. Knappene kommer i tre varianter og alle variantene kommer i to ulike størrelser. Vi gleder oss! IMG_3246

Leave a Reply

