Lys opp i mørket!

I dag tidlig da jeg kjørte til kontoret oppdaget jeg for første gang på lenge at solen har funnet den plassen på himmelen som betyr at det går mot mørkere tider! Jeg er stor fan av sommeren, men “vettu” at hadde vi ikke hatt så klare skiller mellom årstidene våre, tror jeg kanskje at gleden over sommer fort kunne vært litt mindre entusiastisk. 

Ja, jeg liker sommeren, men er veldig glad i høsten også. Når fargene går fra grønt til flammende røde og gule, veden spraker i peisen og stearinlysene og tekoppen tas i bruk igjen – og mørket okkuperer stadig lenger  tid av  døgnet. Det er ikke å forakte! Men med mørket kommer også behovet for å bli sett når vi ferdes ute! Det skal ofte ikke så mye til, en refleks kan redde liv! Fredag traff jeg noen flotte damer på standen til SEEme på Oslo design fair og jeg klarte ikke la være, nå finnes det jammen refleksknapper i sortimentet 😉 Foreløpig finner du disse stoffknappene i nettbutikken, men det kommer flere typer etter hvert. De du ser her leveres i ark av 4 og er festet med knappenål. Du kan selvfølgelig sy knappene på plaggene dine, men du kan også feste dem med sikkerhetsnål og flytte dem fra plagg til plagg. Mobil refleks! Stoffknappene kommer i to størrelser – 22 og 28 mm – og de fås i hvite, svarte, sølv og neongule.

På bildene nedefor ser du store knapper i svart på et okergult bikubepannebånd og to små sølvfargede knapper på en tweedlue bildene er tatt med og uten blitz … bruk en knapp og lys opp i mørket 🙂

Leave a Reply

