Det er vår i luften og …

IMG_9912… og jeg burde være full av energi og skrivelyst. Planen var en blogg i uka! I Januar lovte jeg høyt og tydelig at jeg skulle skrive en blogg i uka. Noe som i og for seg burde være fullt mulig, noe jeg også klarte fram til for 2 uker siden, men da sa det stopp gitt. En kombinasjon av tid og inspirasjon – eller rettere sagt mangel på dem begge – gjorde at de to siste blogginnleggene aldri ble fullført – i tide. De vil bli fullført, lover. Når vi kommer til 31. desember 2016 så skal det ligge 52 blogginnlegg under 2016, men noen av dem ble forsinket.

De siste månedene har vært superaktive og fyllt med diverse utenomstrikkende aktiviteter, så når den store flyttesjauen slo inn helgen for 2 uker siden så forsvant også all strikkelyst – og skrivelyst for den saks skyld? Jeg ønsker jo så inderlig at strikking skal være gøy, inspirerende og energigivende, men for første gang på veldig veldig lenge ble strikking bare slitsomt. Og det som er slitsomt det styrer man, som kjent, ofte unna.

Strikkelysten innebærer for meg at jeg er i det kreative hjørnet – med andre ord så medfører strikkelysten for meg automatisk også skrivelyst, designerlyst, dele-lyst og energi og glede til å inspirere. Jeg har brukt påsken til å finne tilbake til strikkelysten. I påsken har jeg “strikkedesignet” et plagg som aldri kommer til å se strikkepakkenes lys. Plagget ble ikke helt som jeg så for meg – en uvant opplevelse, for jeg er så heldig at som regel blir det sånn som jeg ser bildet for meg i hodet. Men poenget er, jeg har funnet strikkelysten igjen og dermed er også kreativiteten og skrivelysten og og og …

Så nå blir det blogger og ikke minst nye oppskrifter igjen – høstoppskrifter! Er du klar? Og du, er det noe du ønsker deg?

Strikkehilsen og strikkeglad hilsen fra Anne Merete

 

2 thoughts on “Det er vår i luften og …

  1. Som du har sett på Instagram og FB så har jeg litt dilla på dokkeklær for tiden. Vet ikke om det er noe som er aktuelt for deg?? Uansett ville det være gøy om du kom med flere barneklæroppskrifter. Det er litt mer overkommelig for oss som ikke strikker så fort 😉

    Like

Leave a Reply

