Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert!

Hilsen Pippi Langstrømpe!

Det er først de siste to årene jeg har innsett hvor mye jeg digger Pippi. Hun er kanskje litt vel mye for mange, men like fullt – jeg digger henne! Hun lar seg ikke stoppe av fordommer og forutsetninger som er satt av andre, men gir det meste et forsøk, noen ganger lykkes hun og andre ganger ikke. Når vi er små har de fleste av oss en stor dose Pippi i oss, men jo eldre vi blir jo mer blir Pippi borte. Etter at jeg tok sats og hoppet i grunderprosjektet mitt – Varm design – sitter jeg stadig oftere med Pippi-følelsen “Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert”.  Jeg jeg sitter selvfølgelig også til stadighet  med følelsen, “jeez-hva-gjør-jeg-nå” – og da er utfordringen å ta fram “Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert”-følelsen … og det blir stadig letter å finne den følelsen!

11999356_10153495473916023_2057355170_o

Denne uken har vært en sånn Pippi-uke. Jeg har aldri jobbet med barn før, selv om jeg egentlig har hatt lyst mange ganger.  Jeg har den sisten uken vært så heldig at jeg gjennom Alvens – et fantastisk vikarbyrå som leverer vikartjenester til barnehager – fått tilbrakt tiden sammen med 19 små pippier i alderen 4-5 år i en barnehage her i Drammen. En inspirasjonsinnspøryting uten sidestykke, men tro meg, 19 småttis som disse, krever sine kvinner (ja det er bare damer på avdelingen) – og denne designergrunderen er helt utslitt hver eneste kveld – faktisk (som pippi nr, 5 ville sagt). Sånn deilig utslitt 😀

I tillegg til inspirasjon og mange nye erfaringer og en bratt læringskurve har jeg gjort MANGE observasjoner i løpet av uken, og to av dem har jeg lyst til å dele med deg:

IMG_6281
Nødnummersangen

Observasjon 1: Har du hørt om Alfabetika? Alfabetika og jeg samarbeider om barnestrikk med bokstaver på – og ja, i løpet av året kommer det masse herlige strikkebokstavgreier og sånt. MEN Alfabetika gjør en hel rekke andre ting også, bl.a. har hun laget Nødnummersangen sammen med småbarnforeldre.no og den fant jeg på veggen i barnehagen. VELDIG morsomt å finne “en jeg kjenner” i bruke der ute! Kjenner du noen som kanskje ønsker å lære nødnummersangen? Trykk på lenken over og les mer … genial sang 😀

Observasjon 2: Nesten alle barna har på seg hjemmestrikket tøy som de tar på seg når de skal ut og leke. Jeg må si at jeg er svært fornøyd med både utelekingen og hjemmestrikkede klær, så jeg ser at ett av fremtidens prosjeter SKAL bli barnehagetøy til å ha på under lekedressen 🙂 OG i den forbindelse – hva har du lyst på? Gi meg gjerne en tilbakemelding på hva du vil ha oppskrift på. Alle plaggene vil selvfølgelig bli i alpakka – og, alpakka klør ikke 😉 – og oppskriftene lages slik at #allekan! Inntil videre sjekk gjerne nettbutikken, kanskje finner du barnestrikk som du kan strikke allerede nå 🙂

Ha en fabelaktig kveld! Strikkehilsen fra Anne Merete 🙂

 

Leave a Reply

