Jeg er veldig heldig … 2

IMG_4212Tidligere i år skrev jeg et blogginnlegg som jeg kalte Jeg er veldig heldig. Der snakker jeg om hvor heldig jeg føler meg for at jeg får jobbe med det jeg vil aller mest i hele verden og ikke minst for at jeg treffer så mange fantastiske mennesker på min vei!

I dag får dere Jeg er veldig heldig … 2! Hvorfor? Jo, fordi jeg ligger hjemme på sofaen, sånn passe pumpa etter en lang helg med mange mil bak rattet opp og ned til Åseral i Aust-Agder. Pumpa – men så HIMLA fornøyd!

Åseral er en bitteliten plass et godt stykke fra Evje i Setesdal. Når jeg sier et godt stykke, så må dere ta med i betraktning at jeg kommer fra det sentrale Østland – deres avstandsberegning av et godt stykke kan med stor sannsynlighet være noe annerledes enn min. I Åseral har de et Husflidslag og noen ildsjeler som har tatt meg med storm! En av disse ildsjelene, Nina, tok opp hansken de alle hadde snakket om i noen måneder og i sommer satte hun i gang med detaljplanleggingen om en strikkefestival.

IMG_4188Nina kontaktet meg tidlig i august, da de hadde Varm design på ønskelisten som både
utstiller og foredragsholder. Jeg måtte tenke på det i 10 dager, ikke fordi jeg ikke hadde lyst, men jeg syntes det virket veldig langt å kjøre. Jeg kan forsikre dere om at DET var det – MEN jeg JEG ER SÅ HIMLA GLAD FOR AT JEG TAKKET JA!
IMG_4209Jeg føler meg priviligert som får lov til å reise til en slik plass, treffe så mange hyggelige og inspirerende mennesker. OG ikke minst at jeg får lov til snakke om Varm design og hva Varm design egentlig er tuftet på – #allekan og #mestringsfølelse.

Tusen takk for en super helg, alle dere kreative damene i Åseral 🙂 Jeg kommer neppe til glemme denne helgen og har en sterk følelse av vi kan plutselig ses igjen – Nina, Kari Anne, Annie, Astrid Marie og alle dere andre jeg har truffet denne fantastiske helgen 🙂

Lykkelig strikkehilsen fra Anne Merete

PS! Har dere en strikkefestivalide i magen? Hopp i det … nesten sikker på at dere ikke vil angre 😉

Leave a comment