En UFO er ikke lenger bare en UFO

IMG_9565En UFO eller Unidentifed Flying Object er noe jeg alltid har forbundet med E.T. … og Gry Jannicke Jarlum! Fra tidlig på 80-tallet, da jeg så en film hvor barn syklet på himmelen og en rar liten skapning insisterte på å ringe hjem med en glødende finger som var alt for lang til å tilhøre oss vanlige jordboere, har jeg synes at UFOer har vært et litt sånn spennende. Om denne type UFOer finnes eller ei, skal ikke jeg ta noen stilling til på denne bloggen, men at det finnes en form for UFO, har jeg i løpet av det siste året, blitt helt sikker på …
For de av dere som ikke er invidd enda, en UFO i strikkeverden er det samme som UnFinished Objects – det vil si et av de strikketøyene du startet på for en stund siden, enda lenger siden eller kjempelenge siden, men som ikke ble ferdig!

Mitt spørsmål er, hvor uferdig må det egentlig være for at det skal kunne kvalifisere til en UFO? Jeg har for eksempel alltid 4-5 design underveis, noen av dem kan av en eller annen grunn bli lagt til side i mange måneder før jeg endelig tar de fram og gjør de ferdige. Intensjonen er alltid å gjøre ting ferdig – selvfølgelig – jeg må bare først! Hva mener du, er dise kun WIP (jada, jada, også omtalt som Work-In-Progress)? Eller kan vi kanskje kategorisere dette som en PhD – nei ikke en doktorgrad, men Project-half-Done?

Uansett, jeg innser jeg at jeg SABLEr en helt masse! Og det til tross for at jeg driver en liten LYS. Det er godt jeg har flere USOer på gang!

Ha en fabelaktig strikkedag! Strikkeklem fra Anne Merete

PS … det hører med til historien at jeg er nå til og med blitt invitert til en UFO-strikkefestival! Ja, jeg gleder meg! Jeg brenner for at at alle Varm design-UFOer og andre UFOer skal slutte å være UFOer og i stedet bli en FO

En langt i fra fullstending strikkeordliste

FO – Finished Object
LYS – Local/little Yarn Store
USO – UnStarted Projects
PhD – Project half Done
SABLE – stash accumulation beyond life expectancy
UFO – UnFinishes Object
WIP – Work In Progress

Leave a Reply

