Kan jeg, så kan du!

Photo Jun 24, 10 45 22Sitter ved Middelhavet og kjenner på varmen 😉 Det er – visstnok i følge sikre kilder på den andre siden av bordet – 42 grader i skyggen og Varm design har det ypperlig. Sitter her og reflekterer litt over siste året. Det er mange tanker som slår meg, men det er en tanke som markerer seg mer enn andre, og det er at da jeg satte i gang prosjekt Varm design for ett år siden hadde jeg noen klare tanker om hva jeg ønsket å oppnå. Noen av målene er nesten nådd, andre er nådd og andre igjen er mer enn nådd. MEN VIKTIGST AV ALT, målet om å spre strikkeglede og mestringsevne er nådd mange ganger. Flere ganger i løpet av det siste året har jeg fått bekreftet at Varm design når fram til ikke bare alle dere som kan strikke eller dere som til og med kan beskrives som drevne strikkere, men også til flere av dere som har veldig lyst, men tror dere ikke kan.
Den ultimate ikke-strikkeren er en jeg kjenner og hun heter Anne-Lise med Borgen til etternavn. Hun bor i Paris og ”eier” sitt eget alfabet. Lyder det kjent? Yepp, jeg snakker om Anne-Lise som driver Alfabetika. Da Anne-Lise tok kontakt med meg i oktober 2014 tente jeg umiddelbart på ideen og drømmen hennes om å få alfabetika-alfabetet på strikkede klær og oppskrifter. Vi har brukt mange AnnLise rosa teppertimer på skype hvor vi har diskutert ideer, gjennomførte ideer, nye ideer, hva har vi gjort, hva skal vi gjøre, hvordan kan vi gjøre det bedre, hva har vi gjort riktig. Underveis her har det ikke vært til å unngå at jeg med min karakteristiske entusiastiske overbevisende Varm design-stemme har satt i gang og snakke om strikking – og hvilken respons har jeg fått? Jo, ”når skal du slutte å snakke russisk?”

Jeg har lagt det hele på is, i alle fall midlertidig … så for noen uker siden nærmet vi oss – Alfabetika og jeg – lansering av de nye ABC-vognteppene våre og da plutselig hører jeg fra den andre enden av skype-forbindelsen … jeg tror faktisk at jeg er så forelsket i disse teppene at jeg bare MÅ strikke et teppe!

AnneLise tre tepperAnneLise brodererHadde jeg egentlig tro på at hun kom til å gjennomføre strikkingen av et vognteppet? Ja, det hadde jeg, jeg har klokketro på at ALLE som har lyst (og i alle fall denne målbevisste Alfabetika-damen) som bestemmer seg for at de skal klare, faktisk både KAN og KLARER gjennomføre Varm design, men at hun skulle få strikkedilla (!) det hadde jeg IKKE trodd! Anne-Lise var hjemme i slutten av juni, vi hadde ”opplæring” torsdag for to uker siden og i dag sitter Anne-Lise i Paris sammen med hetebølgen og hun har strikket TRE vogntepper. Og som om ikke det er nok, nå har hun begynt å brodere på bokstavene med maskesting også!

Jeg er SÅÅÅ imponert og SÅÅÅ fornøyd! Jeg har omvendt en ikke-strikker! Og, som hun sier, ”kan jeg, så kan du!” 🙂

Riktig god sommer til dere alle … jeg kommer plutselig tilbake fra varme Middelhavet 🙂

Varm (design) strikkehilsen fra Anne Merete

PS! I dag har afabetika fortalt sin historie … stikk innom bloggen hennes og les mer 😍

Leave a Reply

