Påtvers-genser – rettpåkroppengenser

I IMG_0766høst da jeg var ferdig med å lage flagrejakken, hadde jeg lyst til å lage en genser. Jeg hadde lyst til å lage en litt annerledes genser, så jeg bestemte meg for at jeg ville strikke den på tvers. Som sagt så gjort, men det ble aldri mer enn den ene genseren. Forrige helg så jeg at en viss sylist sto frem med en genser i rillstrikk og masse fine farger og da slo det meg at jeg kanskje burde gjøre noe med den genseren jeg hadde liggende … som sagt så gjort. Etter at jeg spurte på Facebook og Instagram om hva dere synes jeg skulle gjøre, ble jeg rett og slett enig med meg selv om at her må jeg snu meg fort.

Tirsdag sendte jeg garn til en av mine fantastiske teststrikkere, samtidig startet jeg på en test selv. Onsdag og torsdag skrev jeg oppskrift, torsdag fikk teststrikkeren min garn. I dag er jeg ferdig med min genser og i morgen er testen ferdig et annet sted i landet. I dag ble også prisene satt og nå er deg klar i nettbutikken!  Hurtiglansering!

IMG_0883

Har du lyst til å strikke påtvers-genser? Da trenger du pinne 12 og 9, tre ulike farger Faerytale og to ulike farger Tynn alpakka (eller Fin) … med andre ord en supermyk genser i ren alpakka (eller ren alpakka og litt silke) – en RETTPÅKROPPENGENSER, supermyk og “kløfri”! Du finner garnpakker i nettbutikken. Garnpakkene inneholder: garn, oppskrift og strikkepose … og du kan få akkurat de fargene du selv vil. Du tregner mest garn av hovedfargen, litt mindre av nummer 2-fargen og minst av nummer 3-fargen.

Den øverste genseren er i natur-jeansblått-burgunder og den nederste i lyseblått-natur-brunt.

I nettbutikken finner du noen få fargekombinasjoner, men ta gjerne kontakt på e-post, om du har andre ønsker.

Kanskje ses vi i netbutikken 🙂

Strikkehilsen fra Anne Merete

One thought on “Påtvers-genser – rettpåkroppengenser

Leave a Reply

