Det er cardiganvær!

glitrejakke UTSNITTLitt avhengig av hvor du befinner deg i Norge, men nå om dagen varierer temperaturene fra snø og is på bilrutene om morgenen til en litt kjølig norsk sommerdag. Det er typisk cardiganvær om dagen. Personlig har jeg nå så mange strikkejakker at jeg har mistet oversikten, men på ett eller annet mirakuløst vis får jeg da brukt dem alle … selvom det er et par som er større favoritter en andre. Jeg er blitt avhengig av oktoberjakken min og av flagrejakken min.

10748766_10152569616593318_1082784290_nHar du en favorittjakke? Hvis ikke så hjelper vi deg gjerne med å finne en – og har du en allerede, så er det vel plass til en til 😉

Nå om dagen får du 25 % rabatt på flagrejakkestrikkepakke i svart med bittelitt sølv – vi kaller den glitreflagrejakke, men den glitrer ikke mer enn at du skinner litt ekstra. Bildene her av den svarte flagrejakken er en glitreflagrejakke.

Liker du ikke svart, så kan du selvfølgelig velge en hvilken som helst annen farge til flagrejakken din, eller du kan velge en flerfarget. Min natur-brun-grå-fargede flagrejakke er en av mine favoritter! Alle flagrejakkene strikkes i rillestrikk, de har vide ermer. Strikkes i alpakka og silke og går unna på pinne 9 og 12.

IMG_0162Ønsker du deg enda tykkere jakke, en høst-vinter-vår-jakke, så er oktoberjakken jakken for deg. Den strikkes på tykke pinner i dobbelt PUS-garn og har du først tatt den på deg, tar du den ikke av 🙂

Ønsker du en florlett en så kan du velge jakke-uten-navn (den får navn på fredag, navnekonkurranse pågår på Facebook og Instagram). Denne er strikket i supertynne Air med dobbelt garn. herrejakke utsnitt 2Dette er jakken som kan tas med over alt, ikke tar den noe plass og veier maks 250 gram … du merker knapt at du har den på!

Til herrene har vi en “røykejakke” som svoger´n kaller den. Også den strikket i alpakka – Hexa! Denne veier litt mer en jakken-uten-navn, men herrene digger den.

Til slutt har vi en oktoberjakke til unge damer fra 8 år og oppover …
og rett rundt hjørnet skal du se det plutselig kommer en flagrejakke til de minste også!

Ha en strålende vår dag alle sammen, uansett om du sliter med sent snøfall eller ikke 🙂

Strikkehilsen fra Anne Merete

Leave a Reply

