Instruksjonsvideoer til Varm design-strikk

11015245_10153034967946023_1792621069_nI går sendte jeg ut en epost til alle som har handlet hos Varm design med samme budskapet som blogginnlegget i går: Har du et strikketøy som ikke er ferdig?

Responsen har vært overveldende! Tusen takk for vidunderlige tilbakemeldinger og ikke minst, tusen takk for at dere tar meg på ordet og faktisk spør om hjelp! Dere skal vite at det dere er ikke alene og jeg mener det fra hele mitt hjerte – ja jeg er faktisk lidenskaplige opptatt av at dere skal lykkes 😉 – dere MÅ spørre når dere lurer på noe! Ingen spørsmål er for dumme, er du riktig heldig, så kan det være at det er mange nok som har spurt før deg til at jeg har laget en ekstra liten introduksjon, eller kanskje til og med en video.

I mange av Varm designs oppskrifter vil du se at ermene strikkes fra bolen og ut, istedet for at de strikkes separat og sys på i etterkant. Grunnen til det er at jeg har alltid hatt et problem med å få ermene til passe inn i hullene på bolen. Som hovedregel var ermehullet i bolen for stort, eller ermene for små … fritt valg 🙂 Resultatet var at jeg ofte fikk “trange” ermer – er det EN ting jeg ikke synes er ok, så er det “trange” ermer.

En måte man kan unngå disse “trange “ermene på, er ved å plukke opp masker i bolen og strikke utover. Strikker du ermene fra bolen og ut er også tiden med for lange eller for korte ermer over – du ser jo kjapt når de er passe.

MEN med denne utoverstrikkteknikken (jeg liker å lage nye ord) kommer det gjerne en ny utfordring: Hvordan plukker jeg opp masker? Om du er en av dem som lurer på dette, så er du ikke den eneste – derfor har jeg i dag laget en kort liten videosnutt som jeg håper kan være til hjelp. Du trenger en heklenål i tillegg til strikketøyet

Håper denne gjør susen og at du nå får ferdig ermene på flagrejakken eller #boblegenseren og stolt kan ta den på og vise den frem 🙂

Lykke til!

Strikkehilsen fra Anne Merete

One thought on “Instruksjonsvideoer til Varm design-strikk