Jeg liker å flagre!

IMG_4077Ikke alle dere som leser dette vet at jeg egentlig er utdannet innen språk – sånn egentlig. Helt fra jeg var liten har jeg vært i overkant interessert i bøker – og i bøker er det språk – og i språk er det ord. Jeg er fascinert av ord. Litt mer fascinert av enkelte ord enn andre. Flagre – er ett ord jeg har et sterkt forhold til (i den grad man kan ha et sterkt forhold til ord). Jeg elsker ordet flagre. Det er noe ved ordet som jeg assosierer med frihetsfølese, glede, bekymringsløshet, livsglede og litt lykkelig barnlighet – den siste der er sikkert fordi det minner meg om min farmor som pleide å si at jeg flagret 🙂

I fjor sommer skulle jeg lage en strikkejakke og hadde bestemt meg for at jeg ville lage en “bekymringsløs” strikkejakke – med flere farger og på store pinner. Jeg hadde noen ideer i hodet, men så fikk jeg en epost fra en kunde – en svært inspirerende epost. Dermed var det gjort. Jeg reiste på ferie nr 2 den sommeren med kofferten full av alpakka og et hode med en klar ide om hvordan jakken skulle se ut.

glitrejakke UTSNITTJeg strikket og oppdaterte dere der ute underveis, da den var ferdig og søster´n fikk i oppdrag å være modell, var det ingen tvil dette var en flagrejakke 🙂

I dag er det flere hundre av dere ute som har en flagrejakke – og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg blir både lykkelig og stolt når tenker på det 🙂

Jakken finnes i 3 størrelser small, medium og large/ekstra large. Den strikkes i alpakka og litt silke på pinne 12 og ja den strekker seg – den SKAL strekke seg, den skal jo FLAGRE 🙂

11015245_10153034967946023_1792621069_nHar du lyst til å strikke flagrejakke så finner du den i nettbutikken enten som flerfarget eller som ensfarget – du kommer ikke til å angre – den kan fort bli en ny favorittjakke 🙂

Anne Merete

Leave a Reply

