Den første herremodellen

IMG_3658Litt utpå sommeren i fjor fikk jeg klare føringer fra de som kjenner meg best om at nå var det på tide med en herregenser. Så da sommerferiekofferten ble pakket for to uker ved Middelhavet, lå det blant annet Hexa garn til en herregenser i kofferten. Denne herregenseren er strikket i 100 % alpakka med garnet Hexa – et kabelspunnet garn som jeg er litt forelsket i – og strikket som smal modell etter strenge krav fra en svoger som ønsket seg genser: den skulle være smal i modellen og rund i halsen. Smal i modellen og rund i halsen ble den.

Den strikkes rundt og med fellinger til ermer. Ermene strikkes fra skulderen og ned – som på de fleste av mine modeller.  Genseren strikkes på pinne 12 og er ferdig på 1-2-3 … og kanskje 4 🙂

Du finner mål og størrelser under garnpakkebeskrivelsen i nettbutikken og lurer du på noe så send meg gjerne en melding!

Strikkehilsen fra Anne Merete

Leave a Reply

