Det er 28 dager i februar!

Jeg har lansert 28 strikkepakker i nettbutikken til varmdesign.no siden jeg åpnet butikken 2. juni 2014. For et sammentreff 😉 Jeg kan jo ikke la et slikt sammentreff gå upåaktet hen, så i februar vil dere få presentert alle garnpakkene én for én. Jeg tyvstarter litt og gir dere teppesjalet nå.

IMG_8432
Det andre teppesjaet jeg strikket – mitt helt egne 🙂

Det er ikke uten grunn at jeg starter med teppesjalet. Det var teppesjalet som startet det hele en høstkveld for 5 år siden. Jeg hadde strikket en haug med jakker til meg selv – ja jeg har jakkedilla (og en del andre diller) – og hadde masse restegarn igjen. En kveld fikk jeg en ide om at jeg skulle lage en personlig julegave til min aller beste venninne, og fikk den lysende ideen om at jeg skulle lage et teppe av restegarnet. Dette skulle være et sånn overskuldreneteppe som kunne brukes ute sene sommerkvelder så vel som inne på vinterkvelder. Jeg ville at du skulle være et stilfult teppe, et teppe som jeg og mine venninne ville synes var ok at lå fremme, så jeg fant fram garn i svart, grått og hvitt – og satte i gang. Brukte flere ulike teknikker og garntyper om hverandre – det eneste kravet var at det skulle være kvalitetsgarn i rene materialer. Det viste seg veldig fort at restegarnet ble oppbrukt og måtte suppleres med mer garn. Teppet ble til slutt ferdig og eieren veldig fornøyd med en svært personlig julegave. Jeg synes det var så gøy at jeg fortsatt med andre fargekombinasjoner og enda flere fargekombinasjoner – og handlet stadig inn mer garn. Høsten 2012 hadde jeg så mange teppesjal liggende at noe måtte gjøres: Det var da søs foreslo  at kanskje skulle jeg vurdere å lage meg en Facebookside for å vise fram teppesjalene … resten er egentlig historie. Det ene tok det andre og 2. juni 2014 åpnet  nettbutikken, uten teppesjalene, men med en del andre ting som dere skal få presentert etter hvert 🙂

IMG_7820Teppesjalene ble presentert som garnpakker tidlig i høst. De strikes på pinne 9 og som alt annet fra Varm design, så strikkes de med 2 tråder eller flere. Alt garnet er av alpakka, så du får et teppesjal som du fint kan bruke over bare skuldre på sommeren uten at det hverken klør eller stikker. Teppet er ferdig ca 55 x 180 cm, men dette avhenger en del av hvordan du strikker. Har du lyst til å prøve deg på teppesjal, så finner du garnpakker her: GARNPAKKER TEPPESJAL. Du vil se at det er en del fargekombinasjoner som er lagt inn som valg, men om du ønsker andre kombinasjoner, så hjelper jeg deg veldig gjerne med å sette sammen farger 🙂

10746465_10152760082741023_1894177133_o

Leave a Reply

