Kom mai du skjønne, milde …

Jeg har fødselsdag tidlig i mai og av en eller annen grunn så får jeg det for meg hvert år at i ÅR blir det varmt på fødselsdagen min slik at man kan sitte ute og be inn til grilling for å feire dagen. Det slår av en eller annen grunn feil hvert år – nesten 🙂 Så også i år! Dette kan umulig kvalifisere til kategorien mild mai, i alle fall ikke første halvdel av den, siste halvdel kan jo fortsatt rette opp statistikken. I mellomtiden forstetter strikkeproduksjonen. Uansett varme eller ikke, vi bor nå en gang i Norge så en gang i løpet av kvelden er det naturlig at fleecejakkenm ehhhh … ett av Varm desings sine myke og varme teppesjal slenges over skulderne.
Siden sist jeg la ut noe her har jeg strikket ivrig i vei på diverse varianter i blått. To bestillinger og ett som er satt sammen etter eget forgodtbefinnende. Jeg fikk to bestillinger som gikk i blått/jeans/grått/brunt, men siden disse teppesjalene ikke lages etter mønster så ble det ganske ulike, tross likeheten. Ett var litt mer brunt og litt mer turiks enn det andre. I tillegg har jeg laget et som er ment å være inspirert av sjøen og øyene langs kysten. Fargene er litt vanskelig å gjengi på fotografier, men det går i blått/turkis/sjøgrønt/grått.

Leave a Reply

